Prabal Gurung heeft dan nu eindelijk zijn eigen beauty lijn. Dat nog wel voor niks en niemand minder dan voor MAC Cosmetics.
Zoals de launch in juni al was aangekondigd, is het dan nu echt zover. De collectie, die bestaat uit 14 topstukken, zal de komende maanden in een reeks van steden in de winkels liggen en online verkrijgbaar zijn. De collectie bestaat uit 14 topstukken, geïnspireerd en gebaseerd op herinneringen van zijn moeders beauty regime, met wat vleugjes van Sylvie Fleury, Damien Hirst en Nick Knight. Het heeft maar liefst 2 jaar geduurd om deze collectie te krijgen en te maken zoals we het eind dit jaar in de winkels gaan zien.
Het ontwerpen en creëren van deze collectie was vrij emotioneel voor Prabal. Het is ongelofelijk om in zo’n positie te staan en om zijn eigen ding te kunnen doen. Prabal werkt al met MAC sinds 2009 voor zijn ready-to-wear shows. De samenwerking kwam precies op het perfecte moment. Zeker met het 5 jarig jubileum in februari 2015. Prabal zit dan 5 jaar in de fashion.
De verpakkingen van de topstukken wijken af van wat MAC zelf altijd heeft. De omhulsels zijn nu een keertje anders: ze zijn niet rond en cruvy zwart, maar vierkant en goud kleurige verpakkingen. Juliana Schurig stond aan het hoofd voor de campagne, de fotoshoot is gedaan door Daniel Jackson en de make-up door Val Garland. De producten zelf zijn warm getint en rijk in hun verschijning: bronzers, cream colour base, buffing brush, oogschaduw duo’s, liptsticks, lipglosses, oogpotloden en liquid lipliners. Wie weet kan je dit onder de kerstboom vinden….
In Amerika wordt deze collectie in November gelanceerd en in December in Engeland.